Bilutan!

Livet på landet utan bil är intressant... Igår hann jag lifta både med grannen och med traktorn som skottar hemma hos mig innan vi hade skottat ut Nisses bil! Det är bara att inse vad beroende man är...
 
Men det gick att rida igår i alla fall! Visserligen blåste, snöade och drev det fortfarande på morgonen men sen övergick det i bara lätt snöande. Jag tog Expresso först, longerade lite och red sedan, bästa ridningen hittills och jag kunde börja jobba med lite övergångar skritt-trav-skritt. Sen samma upplägg med Zebbe, linade först och sen red och även med honom kunde jag trava igår. Han var så rolig att rida att jag bara längtar till nästa ridpass! Sen fick Chokladen jogga lite i töm, ridbanan hade drivit igen helt så det gäller att använda den till max nu!
 
Sen hjälpte jag Nisse att skotta ner hans bil, uppfaren hade drivit igen helt, och det är en ganska lång väg, och även fast han hade kört med traktorn och har en jeep så var det för högt på vissa ställen så bilen fastnade på snön! När den var loss, och vi helt slut, så blev det lunch och sen i väg till ridskolan med Nisses bil. Nu ny dag och nya problem att lösa!
 
Zebbeutsikt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0