Lönehelg!

Fredagen började med en uppfriskande promenad då min bil var kvar på verkstaden och Nisses inte startade..  Hann i alla fall jobba Gadjet i töm innan jobbet, vi var inte helt överens om tempo och väg men vi får fortsätta jobba med det. 
 
Fick tillbaka bilen vid lunch, mer än halva lönen gick direkt men nu är det som dröm att köra och växla den! Fanns inte så mycket energi kvar efter lönefredag men jag jobbade Szum i töm i alla fall. 
 
I morse fick Clarinett jogga lite i töm innan jobbet. Efter jobb och snabblagad middag, risgrynsgröt, så red jag Chokladen och Zebbe. Båda hästarna bjöd på superpass och humöret var på topp sen! 
 
Chokladen kändes runt jul som en tjurigare variant av sin mor, men det är helt borta nu! Jag bara snuddar henne med skänkeln så börjar hon trava och med tryck från bakbenen! Där vid jul funderade jag på hur jag över huvudtaget skulle kunna trava på henne, i dag travade vi över bommar på volt! Hon är fortfarande obalanserad och barnslig och känns inte som en fyraåring, men hon har just nu en härlig inställning! 
 
Med Zebbe har det ju varit fokus på galoppen ett tag och jag kände vi behövde ett pass med lite mer ordning och reda. Longerade först med inspänning och i lugnt tempo. Red sedan och jobbade med styrningen i trav, den har varit sådär och han har i höger varv gärna testat att dra i väg till vänster. I dag kunde jag rida 12 meters volter åt båda håll och vända över och byta varv i trav! Detta på min, för unghästar, ganska lilla upptrampade fyrkant! Dessutom travar han som att han har fjädrar under hovarna! Blev så stolt över honom att jag bara red ett kort pass.
 
Unghästarna har verkligen gjort min helg! Är så roligt när man känner hur pusselbitarna börjar falla på plats! Sen semla och hoppning på tvn från Göteborg. Nu sova!
 
I dag har det snöat, om någon undrar... Nu i kväll är det 20 minus, längtar efter våren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0