Köldknäpp igen!

Och så kom det lite kyla efte all snö! Inte utan att man längtar efter lite vår nu! -20 i morse, varmare under dagen och -25 nu i kväll. Fördelen med kyla i februari jämfört med december är att solen faktiskt värmer lite nu. I dag utnyttjade jag de lite mildare timmarna till att jobba hästar.
 
Först fick Lilla Grå gå i töm för att sedan släppas ihop med Szum som ju gått ensam sen vi fick ta bort Gandalf i onsdags. I somras så blev Szum och den grå bra kompisar så jag tänkte att de skulle få gå ihop nu, det blir bra träning för Lilla Grå att bli lämnad ensam i hagen lite oftare också, i den hagen hon gått är dom ju många men här kommer hon bli lämnad kortare stunder men med andra hästar runt om. 
 
Sen fick även Chokladen jobba i töm innan Linda kom och vi red Rabea och Zebbe. Dom fick pulsa i snön omväxlande med skritt och trav runt gården för att få bort mjölksyran. Efter ridningen så longerade jag Lemonaden, det började lite rörigt eftersom Dajmen också ville följa med på roligheter och jag fick först laga hagen och muta småsyskonen med mat innan vi kunde börja. Longerade med inspänning och det har hon inte gått med sen innan vilan, hon diskuterade lite med inspänningen i dag och det får dom gärna göra i början, hellre att dom gör det med den än med mig på sen. Avslutade med att ta in Gadjet och pyssla lite med honom, borstade och provade lite sadlar. 
 
Tacos till middag och sen hann jag på kvällen bokföra, hjälpa Nisse att mocka, åka och hämta en bil som Nisse ska låna i morgon, och där titta på en häst med misstänkt hovböld och sömtryck, och ta in och natta mina hästar. Till sist blev det te och rostade mackor till kvällsfika. Sent som vanligt i kväll, och tidigt upp i morgon bitti, bäst att sova!
 
Lilla Grå och Szum! Magiskt ljus!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0