Kallare igen!

Så var det kallt igen! Vilken variation på väder vi har!
 
Igår var det ändå hyfsat, jag hade -16 på eftermiddagen och sen -18 på kvällen. Jag jobbadeförst Szum i töm och Dajmen fick fortsätta testa tömkörning. Innertömmen direkt i bettet mrn vi jobbade i båda varv och det gick riktigt bra.
 
Sen skulle jag rida Lilla Grå, som tur var så longerade jag först. Hon var rätt vild... När jag sedan red, lugnt jobb, så började hon först vara spänd och lite istadig men när hästarna började busa i hagarna så tappade hon såklart koncentrationen och glömde då även bortatt vara istadig. Tyvärr är det för kallt för att rida i dag, hon hade verkligen behövt gå igen. Avslutade med att rida Clarinett ute i snön och bögja trampa upp spår att rida i.
 
Sen spagetti  och köttfärssås till mat och i väg på lektioner. Kallt men det gick ändå bra för både mig och ryttarna. I dag dock ännu kallare s ingen ridning! Suck! Tur man har annat att göra också!
 
Busig liten grå häst igår:
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0