Julkorts-snö!

Äntligen lever jag i ett julkort igen! Det är mysigt även om snön ocksåäe jobbig att dra skottkärra i och stängslen hänger tungt i dag.
 
Jag jobbade i alla fall Szum och Lilla Grå i töm, Szum ute i en av hagarna och den grå på banan, inte optimalt underlag på något av ställena men bättre än i veckan. Szum var fin men Lilla Grå tycktes tro stt hon inte kunde halka om hon knappt satte ner fötterna. Så det var bara skutt och hopp av olika slag! Sen hade jag Dajmen klar till Paula och Linda kom och de hjälpte mig att hänga lite. I dag stod jag även i stigbygeln och viftade med benet, börjar närma sig att sitta nu! 
 
Sen red vi ut med Minna, Bea och Clarinett, hästarna var pigga och busiga efter att ha gått lite i veckan när det varit halt. Clarinett skuttade och bockade flera gånger men jsg satt som tur var kvar! När vi var klara så gjorde jag mat och efter lite lugnt sen så nattade jag mina hästar och var med Nisse när hsn tog in sina. Nu blir det lite hästhoppning på tvn tills jag somnar.
 
I dag var det tråkigt att inte ha riktig kamera då det var så vackert ute!
Szum!
 
Från våran tur i dag!
 
Det här med katter och lådor.. Holger och KJ har klämt ner sig i en skokartong! Man ser också tassarna på Deja, Nisses schäfervalp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0