Första advent!

Första advent utan snö...
 
I morse var planen att rida Chokladen innan jobbet, men tiden rann i väg på annat så det blev ett jobb i töm i stället.  Två av mina prinsessor hade upptäckt att gräset tinat fram och att man inte kände strömmen så bra genom tjocka täcken... Så jag fick flytta om lite så de bara går i vinterhagen där det är tre trådar och värre ström, annars är risken att de snart ramlat ut...
 
Vi bjöd på glögg på jobbet men annars som vanligt, efter jobbet så gjorde jag mat och sen i väg till stallet. Jag red Lemonaden, det blev mycket störningsträning då Paula red samtidigt och även hennes man var med, Lemonaden ville helst titta på allt samtidigt! Sen fick Dajmen testa på tömkörning, det gick riktigt bra så snart kan hon det med! I dag hade jag innertömmen direkt i bettet och jobbade mest med start och stopp men hon var bra med! Det är så roligt att jobba med unghästarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0