Dan före dan före dopparedan!

Nu börjar det dra ihop sig!
 
Igår longerade jag Szum innan jobbet, han fick gå galoppprogrammet. Det var ett tag sedan vi gjorde det sist vilket märktes då han blev väldigt trött. 
 
Sen jobbade jag 9.30-18, ganska bra fart första timmarna men lugnt på slutet. Ska bli intressant att se hur det är i dag, blir ju lite annorlunda upplägg på handlingen med två helgdagar innan julafton. 
 
Efter jobbet så fikade jag och slog in två julklappar lite snabbt sen red jag och Linda ut i mörkret. Blev en händelserik tur! Dels tog vi grantjuvar på bar gärning och sen gjorde jag årets snyggaste avfallning! När vi var typ hemma fick jag idén att skrapa av snön från brevlådan, jag har tidigare kollat brevlådan med Clarinett och det brukar gå bra. Men nu blev hon lite rädd, testade ändå två gånger men andra gången så hoppade hon till, sköt rygg och tog ett skutt åt sidan. Jag som satt lite snett för att nå brevlådan hängde inte med utan satt o nästa sekund i en snödriva,  landade på rumpan (men mjukt i snön) med båda fötterna framför mig som jag skulle åka pulka. Och som jag skrattade, och Linda med... 
 
Sen åkte vi till Paula och hade julmysfika och öppnade lite julklappar. Jag fick en stor korg med godsaker! 
 
Nu kör vi sista racet på Ica!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0