Wångenhelgen!

Så var den här kaosartade helgen över. Sommarpremierings helgen är alltid ett kaos och stök men i år när vi bara hade en häst med trodde man ju att det skulle bli smidigare, men med trasiga bilar och rymningsbenägna hästar är allt kaos ändå!
 
Ursprungsplanen var att jag på lördagen skulle åka med två hästar på dressyrträning och rida tre pass, Nisse skulle åka upp på Wången på dagen för att jobba inför premieringen och jag skulle åka upp när jag var klar. Detta förutsatte två bilar och vi hade en lånebil! Dock var planen på lördag morgon fortfarande två hästar och i alla fall två pass träning, men efter att ha hämtat hästarna ett par kilometer bort så åkte jag bara med Clarinett och red ett, lite längre, pass. Nisse letade efter en häst som passade på att rymma och försvinna medan vi lagade hagen! 
 
Själva dressyrträningen var fantastiskt bra. Fokus på sitsen och jag som känt mig sned i kroppen i flera veckor var betydligt rakare efter träningen än innan, som att gå till sjukgymnasten fast roligare! Dessutom gick Clarinett sjukt bra bara jag satt rätt! Så lätt och logiskt och ändå så svårt!
 
När jag kom tillbaka var alla hästar på rätt plats men Nisse hade gett upp och tänkte inte åka! Han hade avbokat hästvakt och var på väg att stryka hästen. Men vi gick in, gjorde en pizza och med lite energipåfyllnad så tog vi nya tag. Åkte och hämtade Signe, den treåriga ardennern som skulle visas, på betet. Efter några timmar så hade Nisse putsat fötterna på henne, jag rett ur all man och svans, allt var packat och Signe lastad, och vi var på väg! Framme hann vi inte bara tvätta Signe utan även surra en massa både i stallet och sen uppe i stugan där vi bodde.
 
Söndagen var intensiv. Nisse mätte alla hästar så han hade fullt upp. Jag hjälpte Ruslans husse att driva när han visade en treårig syster till Odessa som var här i fjol, den hästen fick diplom så det var kul! Sen flätade jag man och svans på Signe och manen på en annan ardenner, dessa två ardenner visade jag och Nisse sen. Signe var ett poäng i från diplom så det var väl lite surt men hon skötte sig jättebra, det gjorde för övrigt båda ardennerstona! Sen hann vi titta lite innan Nisse chippade fölungar och allt skulle plockas undan. En av Nisses uppfödningar fick fina poäng och blev nästa nordsvenska unghäst. 
 
Väl hemma hann jag kolla alla hästar innan det blev mörkt. Sen var det bara att sova!! Den här dagen har också varit intressant men det får bli ett eget inlägg!
 
Det var varierande väder, ena stunden regn och sen sol och värme!
 
Manadis Beroza fick diplom!
 
Flätad Signe i närbild!
 
Ettåriga nordsvenskar i ridhuset!
 
Inte nå vidare bilder men det blir så när man har fullt upp!
 
 

Kommentarer
Postat av: Desiree Jonsson

Vilken pärs! Hur orkar ni..?
Tusen tack för stöd och hjälp med Beroza😊

Svar: Vi var ju nära att ge upp i lördags.... 🙈
Pernilla Engström

2018-08-27 @ 22:15:32
URL: http://www.manadisvildhast.se/Blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0