Som en fars!

Trött i dag, lite påbörjan på förkylning och allmänt tom efter helgen.
 
Dagen började inte bra heller då bilen var på väg att koka när jag åkte till jobbet. Väl på jobbet fortsatte stöket med personal, det är som en fars eller komedi, jag funderar på att sätta upp den på Döda fallets vridläktare nästa sommar! I dag var en sjuk, som sjukanmälde sig som man bör, och sen fick först en av killarna som sommarjobbar ett mess om att en av tjejerna var sjuk och inte skulle jobba. Sen en timme senare fick en annan av sommarjobbarna ett mess att hon skulle jobba ändå, chefen hörde inget. Hur som helst så kom hon, jobbade halva dagen och skickade sedan ett mess till chefen att hon var sjuk och ett par minuter senare stod hon på busshållplatsen! Hon sa inget till någon att hon gick, mycket märkligt beetende! Tur det är sista veckan med semestrar nu!
 
Jag fick brått från jobbet, när jag precis stämplat ut och kollade telefonen fick jag två mess om att jag hade lösa hästar. Det var bara att köra direkt ner till betet och fånga in två rymlingar! Såklart tog det en stund innan de var ledda tillbaka, vi gjorde även om deras hage och flyttade några andra hästar så klockan var nästan 21 innan jag bytt om och var på väg till hästarna igen.
 
I kvällsomgången så tömkörde jag Countach och Chokladen, Countach ut en sväng och Chokladen fick jogga på volt. Sen chips och dip till kvällsfika, säkert inte så nyttigt, och nu sova!
 
Trötta hästar i morse!
 
Lemonaden och Clarinett!
 
Trött Choklad i morgonsolen!
 
Och tömkörning av Countach! Härligt ljus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0