Kursdag ett!

Första dagen på dressyrkursen är över! Och det har faktiskt gått superbra! Bra ridväder, mest mulet även om det var både sol och en regnskur. Fina hästar, bra ridning, bra flyt med allt och tidsschemat höll. Lite tema är rakriktning och liksidighet, för både ryttare och häst, och det hsr teorin handlat om. På förmiddagens pass när de red enskilt gick alla hästarna riktigt bra, på eftermiddagen red de i små grupper och fick då bland annat rida med enhandsfattning vilket gav oss alla en aha-upplevelse! Vi har dessutom ätit potatisgratäng och kallskuret till lunch, och tacos till middag. Bra kurs helt enkelt!
 
På kvällen red jag Clarinett, hon hade gått lite i töm tidigare på teorin och nu red jag ett dressyrpass. Fick låna en Ergo X2 dressyrsadel av en av kursdeltagare och oj vad jag vill ha en sån sadel! Undrar hur mpnga kurser jag behöver ha för att köpsen sån?
 
I morgon kör vi kurs igen, och tidigt börjar vi så bäst stt sova!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0