Hingstpremieringen!

Igår var det tidig morgon och innan 6.00 var mina hästar klara och jag på väg till Wången!
 
Varken jag eller Nisse hade med oss någon häst att visa men jag hade, i ett svagt ögonblick (??), tagit på mig att göra själva exteriörvisningen med en shirehingst!! Nisse var med och arrangerade så han mätte alla hästar så vi hade fullt upp och hann i vanlig ordning inte se så mycket även om vi denna gång i alla fall såg när de fick sina omdömen.
 
Hingsten var stor, men liten för att vara shire, med enorma fötter men jättesnäll! Dessutom cool för att vara på nytt ställe med en massa hingstar.  Själva springandet med honom gick bra, han hade svårt att stå still men vi hade ju såklart inte tränat mer än lite innan vi gick in. Tyvärr var han inte riktigt fräsch skulle det visa sig. Han var kollad av veterinären (som alla gör) innan vi exteriörbedömde men domarna tyckte att han såg lite halt ut, så då fick vi återigen springa upp för veterinären. Dels var en sko lös som kan påverka men det hade varit stökigt i stallet på natten, med alla hingstar, och hans box hade varit söndersparkad. Kanske hade han sträckt sig eller något då som sen kom fram när han sprang lite mer? Tråkigt oavsett när hästägarna satsar och visar, även om exteriörpoängen inte heller riktigt räckte till. 
 
Sen hjälpte vi till att plocka ihop körbanan och lite annat som skulle göras innan evenemanget var klart, middag på värdshuset i Krokom är ju tradition vid det här laget, likaså att vi alltid åker varsin bil till Wången! Hemresan förgylldes av att hoppfinalen på världscupen gick på radiosporten! Väl hemma var det redan kväll och vi var sjukt trötta! Jag tömkörde Lemonaden ut i skogen en sväng och det verkar hon tycka är jättekul! Sen tidig kväll och nu strax mot Ica och ny dag!
 
Tyvärr väldigt få bilder från Wången..
 
Här kollas Toledos chip så att det är rätt häst! Hon får sträcka på sig!
 
Utanför ridhuset med en av ägarna (eller korrekt hans fd ägare som var med). En fin nordsvensk i bakgrunden!
 
Och hemma igen och tömkörning av min prinsessa! Lite annan massa på Lemonaden... Men blir nog!
 
 
Och lite mys i hagen sen! Jag gillar verkligen min Lemonad!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0