Fredagsfunderingar!

Vintern vill inte släppa taget! Igår morse mer snö och blåst, känns mer dom februari än april...
 
Jag jobbade Szum lite i töm på morgonen innan jobbet, två decimeter nysnö på banan och jag undrar om den någonsin kommer tina av.. Efter jobbet så fick även Clarinett gå i töm. Det var intressant för jag fick en liten tankeställare i hur jag jobbar och rider henne. Jag upplever ofta att hon är lite långsam och nästan seg, och när jag tar henne i töm så ser hon svag ut bakom sadeln.  Detta gör att jag inte velat sätta i hop och sanla henne så mycket utan mest jobbat henne med framåttänk och längre form. Men igår satte jag ihop henne mer, på lite mindre volt, och jag ser då volken skillnad det blev på henne. Hon blev rundare över ryggen, överlinjen blev mycket finare, hon gick med mer tryck och ville helt plötsligt galoppera hela tiden...  Det är lite den känslan jag haft när jag ridit också men då har jag ju inte satt ihop henne förrän jobbet innan känts bra. Men jag ser ju att hon är mycket starkare i den lite kortare och högre formen, och då borde det ju vara bättre att hon får gå mer tid i den formen? Då borde hon utvecklas fortare och bli starkare, och så jobbar jag med den längre formen och större stegen utifrån det. Och jag tror att bjudningen kommer bättre när hon kommer orka mer. Hängde ni med? Tror ni jag är på rätt spår? Tänkte prova lite framöver!
 
Szum i snön på förmiddagen! Ge oss vår nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0