Annandag påsk!

Så var påsken över för denna gång, helt fantastiskt väder har vi haft hela helgen!
 
Igår red jag lite dressyr på Clarinett innan jobbet. Hon var lite, eller ganska mycket, ofokuserad eftersom hon var tvungen att spana in vilka som flyttat in i hennes hage! Det var mycket mer intressant att kolla in vad småflickorna gjorde än koncentrera sig på matte...
 
Sen några timmar på Ica, inte lika rörigt som i fredags men det blir ju alltid lite intensivt när vi stänger tidigare. Efter jobbet och lite snabb mat, rester från igår, så var det bara skynda ut till hästarna. Jobbade först Szum i töm så han fick jogga lite och sen kom Linda och vi lastade in Chokladen och Lemonaden i transporten och åkte på löshoppning! Denna gång var vi i ett nytt ridhus, ett nybyggt så det var verkligen jättefint och även stallet var otroligt fint! Dessutom lyxigt att det var frambyggt med hinder och fanns piskförare på plats! 
 
Hästarna skötte sig superbra! Chokladen gör ju det där väldigt rutinerat och lätt, hon fick hoppa 1.15m och det ser inte ens ut som hon tar i. Lemonaden hade ju inte riktigt fattat förra gången vad det gick ut på utan blandade bra språng med jämfotahopp och att riva hela hindren. Men denna gång var hon klockren och hoppade jättebra! Så hon fick hoppa alla tre hinder nu och oxern låg på kanske 80-90 cm, hoppar hon så här kan jag känna mig lugn inför treårs. Dessutom är ju båda hästarna lätt att lasta, köra i transporten och ha med sig! Dock var det lite halt på vägen, bara korta sträckor där det fruset men tillräckligt för att jag skulle sitta på spänn så väl hemma igen var jag jättetrött!
 
Nu ny dag och lite spännande blir det i dag med!
 
Inlastade inför hemresan! Titta på Chokladens blick, så lik Räkan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0