Hösttider!

Nu är det verkligen höst! Mörka kvällar, regn i luften och dags att leta reda på en varmare jacka. Och lera såklart! Både i hagar och på hästar!
 
Igår blev det ingen ridning. Clarinett hade precis fått en höbal och var inte speciellt sugen att ridas, jag var inte heller så sugen med mörkret som kom smygande och regn. Det får faktiskt vara så i bland.
 
Den här dagen började med hästar på vift! Lemonaden och Dajmen ville inte vara på betet ensamma längre och hade börjat gå hem. Jag hittade dom ingenstans, men spåren gick hemåt, tog och plockade ner tråd i deras gamla beteshage men inga hästar dök upp. Så då sadlade jag Clarinett och red henne neröver för att leta. När vi kom ner där unghästarna gick på bete i början av sommaren så stod de där och betade! Så jag fångade Lemonaden och red hem med henne som handhäst och Dajmen lös. Var ju lika bra att dom kom hem för jag skulle ändå ta hem dom den här veckan, och nu fick ju även Clarinett påbörja sin utbildning för att gå med handhäst.
 
Sen jobbade jag Lilla Grå i töm innan matpaus! Efter maten så åkte jag ner till betet och hämtade lite grejer, nu är det bara kvar att ta ner allt stängsel! Fortsatte med att jobba Odessa i töm och rida ett lättare pass på banan med Szum. Sen tömde jag bilen på grejer och pysslade lite på gården, och i kväll har jag även planerat terminen på ridskolan lite. Nu blur det nog duschen och sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0