Torsdagkväll!

Regn igår med....
 
Efter att ha pysslat lite på morgonen, med att spåna lösdrift, slå fast stängselstolpar, spänna tråd och fota Wasabi, så red jag och Elise ut med Clarinett och Gandalf. När vi var klara så fortsatte jag med att rida Szum ett lätt pass på banan, mycket lösgörande skrittjobb och lite jogg i trav, han är fortfarande lite spänd och stum i kroppen men jag hoppas att det ska släppa. Lemonaden longerades, lite spänd i dag och då framförallt när jag drog gjorden men inga stora reaktioner och efter stt ha longerat en stund så kunde jag dra ner en stigbygel! Det var lite läskigt men det går nog över på några gånger.
 
Avslutade med att Lilla Grå fick jogga lite i töm och så gjorde jag klart hagen som jag hållt på med i veckan. Sen hann jag hjälpa Nisse lite att mota in kor i stallet innan jag duschade och åkte på clinic. Plockade upp Linda på vägen, hon hängde på när jag frågade en halvtimme innan! Meningen var att Nisse skulle följa men alla kor hade inte kommit in i stallet så Linda fick rycka in. Det var Ingvar Fredricson som hade om hopphästens utveckling och hur man hittar en bra hopphäst. Föreläsningen var ganska spretig och löshoppningsclinicen väldigt oorganiserad men ändå en bra kväll. 
 
Sent igår och nu göra ett ryck innan Ica och fredagsruchen!
 
Några av bilderna på Wasabi!
 
 
 
Och en bild från kvällen:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0