Rörmockare!

Rörmockare är inte mitt framtidsyrke! Jag fick visst leka lite rörmockare i dag med för problemet var inte alls avhjälpt i går utan det rann igen i morse och mer vatten i pannrummet. Efter en del stök och jourhavande rörmockare i telefon så har jag nu löst det tillfälligy genom att stänga av ingårnde vattnet. Men jag vet vad det är för fel, varmvattenberedaren i pannan är trasig, som tur är så verkar jag inte behöva köpa ny panna utan "bara" en ny vanlig varmvattenberedare. 
 
Jag fixade dessutom strömmen till unghästarnas hage, där var aggregatet trasigt (blev en dyr fredag den 13e), innan det kom en tjej och red markarbetsträning på sin ridtravare. Sen longerade jag Lemonaden. Även i dag med tränset under kapsonen, och i dag kunde jag longera med båda stigbyglarna nere! Började med båda fastsatta, sen en i taget och till slut båda nere. Gjorde även lite förberedande uppsittningsövningar och tränade på att stå vid pallen.
 
Sen fikapaus och så ner till betet och plockade ner en hage. Fortfarande mycket kvar att göra innan vintern men det går åt rätt håll. När jag  var tillbaka på gården så tog jag in Dajmen och pysslade lite med henne, hon tycker att det är riktigt mysigt. Sen kom Linda och vi skrittade ut en sväng med Clarinett och Lilla Grå i skogen. Jag red även Szum lite på banan, över bommar, innan hästarna fick komma in och så en sen middag för mig.
 
Nu har jag även hunnit dammsuga och väntar nu på att Nisse ska komma hem, han har varit i Kalix på kurs och varit borta några dagar. 
 
Clarinett åt visst med hela huvudet i morse...
 
Dajmen tränar på att stå uppbunden!
 
Hon växer igen och är överbyggd bak, undrar hur stor hon tänker bli? Hon är betydligt högre än vad hennes storasyskon var i hennes ålder.
 
Och så från våran skogstur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0