Gruslass!

Kan ni gissa dagens väder? Regn såklart, dock i mindre omfattning än tidigare i veckan.
 
Jag hade beställt ett gruslass som skulle komma på förmiddagen innan jobbet. Nu visste jag inte när och var osäker på om han skulle ringa innan så jag tordes inte rida eller greja med någon häst utan jag pysslade lite med annat i stället. Så fick jag två stora grushögar, en i Szum och Gandalfs hage och en utanför boxarna. Återstår lite arbete att skotta ut allt, men jag tror att det kommer bli bra. Hoppas på att ha råd att fixa alla hagar i sommar, gräva ur, dika ur, lägga matta och grusa upp. Men vi får se...
 
När jag kom hem från jobbet så var hälften av gruset utskottat redan, Elise hade varit framme, så jag la energin på att rida Clarinett. Nu var svullnaden i bakbenet helt borta och hon fick gå ett lätt dressyrjobb. Jag passade även på att binda upp och borsta på Dajmen, dags för lite hantering på henne nu! Och nu är det kväll och omladdning inför jobbhelg!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0