Onsdagstrött!

Gårdagen började bra, och jag var i bra fas. Red först Lobelia som fick gå ett lite lättare joggingpass eftersom hon gått lite mer dagen innan. Sen kom Elise och vi red ut med Clarinett och Gandalf. Avslutade hästarna hemma med Lemonaden som jag först longerade lite i skritt och trav och tränade lite med pallen och sen gick på promenad med. Eftersom hon är känslig med sadeln så ville jag prova hur hon reagerade när marken var ojämn. Så vi gick först genom några buskage och över små diken, sen en sväng ner till granngården där hon fick gå i backar och över kvistar, inga reaktioner på sadeln utan allt var bara jätteroligt enligt Lemonaden!
 
Sen lunch och i väg på ridskolan. Där tömkörde jag en häst och red en, och hade hopplektioner vilket gick bra fram till sista gruppen och sista omgången... Då ramlade en tjej av, hon tappade balansen när hon skulle bryta av efter hindret och åkte av. Hon blev så klart lite chockad och yr så mamman ringde ambulansen som kom upp och kollade henne. Hon var oskadd och fick åka hem, så det var skönt att det gick bra men det är ändå otäckt när det händer. Så det blev lite rörigt och sent, så sen var jag helt slut och bara fikade och sov!
 
Lemonaden efter gårdagens promenad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0