Fjälltur!

Igår var det dags igen för en sån där galen bilresa som redan inman vet kommer bli lång och jobbig! Och som sen blir ännu längre än man trodde...
 
Började med att rida Lilla Grå lite, banan var frusen så vi skrittade runt träd i skogskanten i stället och jobbade med böjningen och att följa innertygeln.
 
Sen i väg på Ica några timmar, kortare dag eftersom det var helgdag, och sen tog jag pch Linda transporten och åkte mot fjällen, typ... Sista milen innan Östersund var det rejält halt, väldigt obehagligt, men vårat första stopp var lägligt nog hos min pappa för byte till vinterdäck, så hemvägen gick bättre. Andra stoppet var resans huvudmål, att hämta en häst som Linda köpt! Ett 8 årigt sto som heter Rabea och som ska stå här på lösdrift. Jag hoppas att hon och Linda ska få mycket roligt ihop!
 
Det var mitt i natten när vi kom hem, in med hästar pch fodra och sen ramla i säng. Nu ny dag och nya tag, men jag är rätt seg kan jag lova.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0