Unghästkväll!

Sommarvärme i dag med, älskar dessa ljusa och varma kvällar! Dessutom fick Nisse föl på förmiddagen, en lillasyster till Clarinett!
 
Jag red Szum innan jobbet, han var lite seg men trots detta var jag nära att åka av efter bara några minuter! Det var typ andra travvarvet och han lufsade mest, och jag jobbade bara framåt, och så blev han rädd för något och gjorde ett stort och hastigt sidohopp! Jag satt kvar men det rök en del man... 
 
Efter jobb och middag blev det massor av unghästjobb i den underbara kvällen. Först ut var Lemonaden som jag longerade med sadel. Blev ju lite tokigt förra gången när hon bockade och sadeln snurrade, men i fag slötte hon sig utmärkt och nu fungerar även galoppen ganska bra i lina! Fortsatte med Chokladen som jag släppte lös på banan för att träna lösgalopp. Hon behöver ju verkligen träna på det, både konditionen och att verkligen visa galoppen. Hon travar helst, trots att hennes mamma är galoppör...
 
Sen kom Linda och vi tog Odessa. Precis som igår höll vi till vid boxarna, först hängde vi lite och red runt gräsmattan som igår. Sedan gick vi en längre runda runt gården och hagarna, hon var väldigt duktig! Och sen red vi ut med Tant och Clarinett, ganska mycket trav och lite galopp samt att vi träffade en älg. Som sprang ut på vägen en bit framför oss och som sen stod och stirrade på oss länge innan han fortsatte. Hur får man en älg att flytta på sig? Att smacka hjälpte inte... Riktigt bra kväll, jag önskar mig många sånna hör kvällar i sommar!
 
Chokladen tränar lösgalopp, eller förlåt löstrav var det mest...
 
Avskrittning!
 
 
Och så en fölbild!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0