Onsdag!

Onsdag med sommarväder i dag, i morgon torsdag som ären söndag. Inte utan att man blir lite förvirrad...
 
Jag började dagen med att tömköra Odessa en sväng i skogen, hon var jätteduktig, sen longerade jag Chokladen. Efter longeringen så satt jag upp och skrittade lite på banan, det kändes bra och hon var inte alls så där konstogt spänd i ryggen. Kanske vi kan komma igång med inridningen igen nu? Sen red jag dressyr med Clarinett, vi red i genom dressyrprogrammet som vi ska tävla nästa helg (när var jag ute i så god tid sist?). Måste säga att galoppen känns så mycket bättre i den här sadeln även om vi fortfarande har vissa styrproblem.... 
 
Jag hann stängsla lite på hagen som jag började med igår, innan fika, dusch och i väg till massören. Innan hon började behandla mig så diffade det 1,5 cm i längd på mina ben men när hon var klar var de jämna! Jag var alltså ganska sned...
 
Efter det besöket så stängslade jag klart hagen och släppte över hästarna, städade och förberedde för morgondagens kurs. Och sen åkte jag och Nisse och hämtade varsin transport med hö. Nu är det bara att ladda om till i morgon, som ju är en söndag och jag börjar alltså klockan 10.30 i stället för 8.00. Kan vara bra att komma ihåg...
 
Bilder från dagens hagbyte!
Började lugnt med att äta.. Lilla Grå och Lemonaden!
 
Sen drog racet igång!
 
Lilla Grå! ♡
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: kimberly

jätte fina hästar

2017-05-25 @ 11:18:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0