Bra lördagkväll!

Igår var det lite sommarvärme, skönt!
 
Jag jobbade på Ica och sen var det snabba bud att byta om och äta en tallrik fil för sen skulle jag och Linda jobba lite hästar. Först Odessa som vi tränade uppsittning på utanför boxarna och Linda ledde mig runt där och på gräsmattan. Jag tyckte det var bra för Odessa fick gå med mig i lite små backat och ojämnheter (vilket är bra att testa på) och Odessa tyckte det var roligt med lite nytt. Nästa gång tar vi en längre tur runt gården!
 
Sen skrittade vi ut med Tant och Lilla Grå. Vi red uppför ett hygge, så riktigt besvärlig klättring upp och ner, bra träning för Lilla Grå som har dålig balans. Sen skyndade sig Linda hem, hon skulle på crusing på kvällen, jag fodrade och vattnade hästarna som nu sover ute alla. Och sen så följde jag med Nisse som slog på ett par bakskor på en travhäst och så åkte vi till en kompis, tittade på hennes inlånade islandshingst och drack kaffe. Bra lördagkväll! Nu ny dag och snart Ica igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0