Otålighet!

Lite bättre dag i dag, men bara lite! Bättre väder i dag, men halkan är värre, dessutom har jag, förutom förkylningen, lyckas slå armen i en glasskiva på jobbet. Glashyllan höll, som tur var, men jag måste ha träffat en nerv för armen blev alldeles konstig och gör ont ända ut i fingrarna! Klantigt!
 
Jag har ju som sagt varit på Ica i dag och efter jobbet var planen klar, Pavel, Clarinett och Lilla grå skulle gå i töm! Men min planering dog när jag kom hem och insåg att en stor del av gården bestod av blankis! Eftersom jag hade svårt att gå med mina tantbroddar så var det bara att glömma att försöka göra något med någon häst utan skor! Inte värt risken! I stället fick de skodda hästarna jobba så Szum och Clarinett fick gå i töm. Otur för Szum som fick ett extra arbetspass men det var nog bra för han hade nog spänt sig lite i blåsten igår. 
 
Nya tag i morgon, men jag är otålig och vill att allt ska hända nu på en gång! Jag vill ha alla hästarna igång, i tävlingskondition, Chokladen klar för treårs, alla skulder betalda, bart på ridbanan och ljusa nätter, allt på en gång!
 
 
Szum på banan i kväll. Öronen fick visst inte plats på bilden, dom för nog för långa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0