Istid!

Fy vad kallt det varit i dag, mer höst än vår med kallblåsten!
 
Var uppe tidigt i morse och lastade Räkan och fölis för att åka till seminstationen. Haft lite beslutsångest men till slut bestämt mig för ombetäckning, och det med Canterbury så det kommer förhoppningsvis ett helsyskon till Chokladen nästa år! Det är 23 dygn sen fölningen men Räkan är tidig (normalt är första brunsten efter fölbrunsten på 30 dygn) så hon hade ägg och semin beställt!
 
Stannade på Hööks en sväng, och sov en halvtimme i bilen utanför sen eftersom jag var så trött, och stannade på vägen hem och fyllde släpet med hö. Hemma igen så skulle jag lösgaloppera Chokladen men hon hade nog slagit på sig för hon var lite svullen och öm på en kota. Inget sånt nu tack, en och halv vecka till visning!
 
I stället lite mat, gårdagens pastasallad, och sen i väg för några lektioner i blåsten. Hemma igen så stökade vi lite med Nisses hästar, brunstkollade några dton och stoppade in en rymling. Nu hoppas jag på bättre väder i morgon!
 
Min fina Choklad! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0