Selfiefilm!

Sol och sommar i dag, det behövdes verkligen!
 
Jag började med att rida ut på Lilla Grå ensam, i dag vidgade vi vyerna och red en ny och längre tur. Mycket klättring och hon har verkligen jättedålig balans i backarna, speciellt nerför. Så det här är ju bra träning för henne! När jag ridit klart henne ringde Nisse och behövde hjälp med att flytta en ettåring från en hage till en annan på andra sidan vägen, egentligen var det tre ettåringar som skulle flyttas men de andra två studsade runt som rådjur i hagen så de fick vara så länge. Det var inte helt lätt med den som var infångad heller, han vägrade gå där tråden hade varit och innan vi fick honom ut från hagen var både jag och Nisse helt lerprickiga! Så då tog vi lite lunchpaus och åt fil... Och tvättade bort lera...
 
Sen red jag Szum på banan och testade något nytt! Jag tycker att det är synd att jag så sällan har någon som filmar så i dag testade jag selfiemetoden. Satte telefonen på ett hinderstöd, slog på selfieinställningen och filmade! Första försöket blev 5 minuter himmel! Kanske någon tycker det är intressant men inte jag! Nästa försök kunde man se oss ungefär halva tiden, tänker att nästa gång får jag vinkla lite annorlunda och planera ridningen på annat sätt så jag är mer i bild. Men jag tror att jag kan ha mycket nytta av det, känns som ett bra sätt att kunna utvärdera och analysera ridningen mer! 
 
Sen jobbade jag Besten i töm, var väldigt intressant att se hur han jobbade och vad som händer med kroppen  när han har halsen på olika sätt. Jobbade mycket i skritt i dag och mycket över bommar. När jag var klar så kopplade jag på släpet, plockade upp en kompis med hund och åkte för att hämta två hästar. På vägen hann vi stanna både för att äta mat och sen mjukglass, gäller att passa på när det är glassväder! Med oss hem hade vi sedan Rauen och Viking, två kompisar till Besten som ska vara här och jobbas några veckor medan deras ägare tokjobbar nu i sommar. 
 
Nu är det sovdags, god natt!
 
Från min och Lilla Grås tur!
 
Det blev lite bus när de nya hästarna kom och Besten äntligen fick träffa sina kompisar igen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0