Sämre dagar!

Fint väder i dag men ändå ingen bra dag...
 
Red Szum på förmiddagen, gick rätt bra. Vi jobbade bland annat med galoppfattningarna som de ligger i LB:2 som vi ska rida på pay and riden nästa vecka. 
 
Sen ett besök hos fölungarna, fika och på med transporten. Så packa, putsa, bada Clarinett och fläta, och så mot Matfors. Jag tyckte att Clarinett var väldigt lugn och cool när jag gjorde i ordning henne men tänkte inte mer på det. Men på framridningen blev hon istadig, inte som på hoppningen sist utan bara stopp och helt utan bjudning. Verkligen helt utan bjudning men eftersom hon varit lite på och av när hon varit spänd eller när det varit många hästar så trodde jag ju att det var det nu med. Inne på banan var det lika samma, stoppade ordentligt en gång i traven och massor av avbrott och stod emot. Ingen bjudning alls och tittade på domarkuren. Men det var nog inte tjurighet eller spänning för efteråt var hon loj, hon bara stod och hängde. Jag har vattnat henne, drack inte, och när vi kom hem tempade jag, ingen feber, men känslan är att det var något fel. Första känslan var inte det men sen efteråt så. Kanske vätskebrist eller kissnödig? Hon kissade i släpet när vi kom hem. Nu ska hon få lite vila så får vi se sen. Men jäkligt tråkigt. Så nu är jag less igen! Bara att ta nya tag, jag vet, men just nu känns det tungt... Jag lägger så mycket tid, pengar och energi på detta så lite bra kan det väl få gå?
 
 
Innan avfärd!
 
Szum och Manne myser i lösdriften på förmiddagen!

Kommentarer
Postat av: Desirée Jonsson

Åh vad tråkigt. Bättre lycka nästa gång, hoppas Clarinett piggar på sig.

Det är tungt när ens insatser inte lönar sig, vet hur det känns.

2017-07-27 @ 07:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0