Vårvintersol!

Otroligt fint väder idag, i alla fall om det hade varit mars... Tycker att det är bakvänt väder!
 
Jag började med att tömköra Pavel och Samar innan jobbet. Pavel tömkörde jag först runt gården och ner till vägen med grimskaften, de rasslade fint i snön. Sen fick han börja skifta bekantskap med svängeln, en brädbit som sitter fast i två rep med kedjor. I dag har jag stått bakom och släppt ner svängeln, stått framför och rasslat med kedjorna, lagt repen mot benen mm men inte satt fast den än, men det kommer!
 
Sen jobbade jag Samar i töm på banan, mycket fokus på att få tryck i traven och att han ska skjuta på med bakbenen.  Han släppte lite och blev då riktigt fin, tror minsann att det gömmer sig en fin ridhäst i honom!
 
På kvällen efter jobbet så red jag Clarinett på banan, ville känna lite på henne innan morgondagens dressyrträning. Det kändes okej, Clarinett ger alltid en fin ridkänsla men höger galoppen var sådär i dag, jag fick verkligen jobba i den! Blir nog bra med lite hjälp i morgon!
 
Samar och solen efter tömkörningen i morse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0