Utrustningsprovning!

Plusgrader, blåst och stundtals lite regn, vad är det för vinterväder? Jag har ju varit på Ica så jag har sluppit vara ute, men det är INTE roligt! 
 
När jag kom hem från jobbet så tog jag det lugnt ett tag så blåsten fick lugna sig men jag bestämde mig ändå för att inte rida utan i stället prova lite utrustning! Först Pavel som fick prova en loksele som jag lånat av Nisse. Nu var svanskappan lite kort men annars ska den nog fungera.  Även om inte svanskappan gick att spänna så fick Pavel gå lite med den och träna lite med "skaklarna", alltså mina gamla åror! Vi backade in mellan dom, petade på benen och lät en släpa lite bakom honom när han gick. Det sista tyckte han var lite konstigt men han var inte speciellt spänd.
 
Sen var det Samars tur,  vi måste ju lära känna varandra lite och i kväll började vi med att borsta och prova sadlar. Jag provade fem sadlar men jag tror att det får bli Tants sadel till en början i alla fall. Den sadeln, en Ordo Equester Roma, har jag verkligen haft nytta av! Dels ligger den bra på väldigt många hästar, och dels är den välbalanserad och sätter ryttaten i en bra position. Enda nackdelen är att det oftast är Tant som går ut med hästarna som kommer hit och med unghästarna så hon får ju nästan aldrig ha sin egen sadel! Just nu har jag den sadeln förutom på Tant även på Lilla grå, Samar och så funderar jag på att prova den på Chokladen! Bra sadel i alla fall! Även Samar fick jobba lite utanför boxarna, jag checkade av lite start och stopp, testade lite uppsittningsövningar och hängde lite på honom. Det blir nog bra det här!
 
Pavel provar loksele!
 
Samar spanar på grejerna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0