Tisdag!

Efter en lugn morgon så blev det full fart resten av dagen! Igår var det rätt kallt igen så jag fakturerade och städade efter jobbet.
 
Började med att rida Lilla grå på banan, hon var lite ofokuserad i dag men inga dumheter. Sedan tömkörde jag Pavel, vi tränade på att rygga in mellan två grimskaft på marken innan jag kopplade på dom i gjorden och körde runt på gården. 
 
Dagens roligaste grej var att skritta ut Tant med Chokladen som handhäst! Precis när vi skulle i väg var det lite rörigt men bara vi kom igång så gick det jättebra! När vi kom tillbaka så satt jag upp och av några gånger på Chokladen. Efter det så kom Nisse och körde balar och sedan tog jag middagspaus!
 
På kvällen sedan så jobbade jag Szum i töm och red Clarinett. Clarinett fick galoppera över bom på volt och sen över ett litet kryss, vi fick jobba ordentligt båda två och vi var även svettiga båda. Men ett av sprången var riktigt bra, nästan som Peder och All in, fast med 30 cms hinder!
 
En hel del bilder har jag fotat i dag i alla fall!
Lilla grå efter ridningen!
 
Bilder från turen med Tant och Chokladen! Det är inte helt enkelt att fota och hålla reda på två hästar!
 
Lemonaden i hagen, tyvärr gömmer sig Dajmen bakom. Hon är fin min lilla fröken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0