Snöfall!

I dag har det snöat hela dagen så nu börjar det bli lite snö! Jag har haft fullt race med hästarna i dag, och är väldigt tacksam för snön som verkligen gör ridningen roligare!
 
Jag började med att longera Pavel ute i snön i en av sommarhagarna, sen gjorde jag även uppsittnngsövningarna där. Det gick då väldigt bra ända tills jag bestämde mig för att rida en lite längre bit, och då kom ett sånt fär tokryck igen, jag som trodde att han hade slutat med det... Hur som helst gick det bra, jag upplever inte att han får panik på samma sätt längre och jag kunde sitta upp efteråt utan att han var spänd. Kändes som det mest råkade bli i dag men jag måste få honom att lyssna på mig, även när det blir grejer, det gör han ju så bra i töm! Nya tag i helgen!
 
Sen red jag Szum på banan, har inte suttit på honom sen nyår men han kändes bra. Så pass bra att jag bestämde mig för att prova galoppen, vi har väl inte galopperat sen vilan i november... Galoppen gick väl sådär, det blev mest bocksprång, men han blev inte spänd eller explosiv och det är jag rätt nöjd med. Fortsatte sedan med Clarinett, hon fick trava över upphöjda bommar och så jobbade vi galoppen massor.
 
Lagomt tills vi var klara så kom Linda och vi red ut med Tant och Lilla grå. Gick väldigt bra i dag med, en annan sväng men med snöpulsning i dag också. Lilla grå var ovanligt pigg och jag tror att det börjar lossna lite för henne! Sen tog vi Chokladen, som fick ett tokryck när jag gjorde i ordning henne och ryckte loss uppbindningen. Som tur är så skötte hon sig när vi jobbade, först longering och sedan hänga, sitta upp några gånger och så även skritta. Vi gick något varv på banan och hon är så cool.
 
Sen avslutade jag med att sätta på kapsonen på Lemonaden och jobba henne med lite start och stopp utanför boxarna. Hon var lite lätt frustrerad över  detta men det blir nog bra bara vi får jobba lite. När jag var klar i stallet så hade Nisse köpt med sig mat till mig när han var och åt lunch så det var lättlagat i dag. 
 
Nu i kväll hjälpte Nisse mig att laga uppbindningen och med att binda upp Dajmen och göra lite ledövningar med henne, så i dag har nästan alla hästar fått jobba! 
 
Från turen med Lilla grå, Linda och Tant framför!
 
Linda och Chokladen myser efter dagens jobb!
 
Hon är ganska fin min prinsessa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0