Civilklädd!

I dag har det inte blivit så mycket gjort med hästarna, i stället annat som också måste göras, livet är ju inte bara hästar, men nästan.... Vädret är i alla fall helt upp och ner! 8 plusgrader och regn i januari, som vilken juni dag som helst! Sjukt! Som tur är var det vädret i Sollefteå, jag har, som genom ett under, fortfarande  (peppar, peppar) mer snö än is hemma. Men frågan är bara hur länge...
 
Jag började dagen med häst i alla fall. Red först Szum, vi red ute i en av hagarna, det är egentligen lite för mycket skare för att rida i otrampad snö nu men tack vare plusgraderna så funkade det. Vi jobbade traven i dag, jättebra jobb för Szum. Sen tömkörde jag Pavel, med lokselen och grimskaften hängandes. Vi gick runt gården, ner till vägen och upp till banan för att hämta lite kvarglömda grejer där. Vi jobbade med vändningar och åttor både vid vägen och boxarna, mest för att han inte ska ha så bråttom i svängarna. Avslutade med att jobba Lilla grå i töm ute i snön i sommarhagen, hon var laddad och bockade av sig en sko! Känns som att det gäller att passa på att använda snön nu innan den försvinner!
 
Sen lunch och ombyte till civila kläder, och i väg till tandläkaren. Fortfarande lika hemskt, kommer det inte bli lättare? Lika glad att jag överlever varje gång! Efter tandläkaren så handlade jag foder till hästarna och mat till oss. Hemma igen så blev det snabb middag och sedan i väg på möte angående fiber! Det låter, helt otroligt, som att de tänker gräva fiber ända ut till mig! Om de nu överhuvudtaget gräver någon fiber på den här sidan älven, det är inte helt klart än, men det låter verkligen bra! Jag bor ju ensam ute i skogen med kilometer till närmaste by så det var lite oväntat!
 
Szums långa hals på väg mot stallet efter dagens ridning!
 
Men matte vill du inte ha en puss? Chokladen är en riktig lortgris men är inte riktigt medveten om det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0