Helguppladdning!

Fredag och jobb!
 
Efter jobbet så dammsög jag och torkde golven innan jag red. Eftersom jag ska träna i helgen så red jag igenom de hästarna. Först Szum, han haltade till när jag tog ut honom från hagen men det släppte efter någon meter. När jag longerade tyckte jag först att han kanske var lite stel men sen kunde jag inte se något, men när jag backade honom vid hand tyckte jag att han belastade bakbenen lite olika. I ridningen var han som vanligt, kanske han blev trött fort men jag kunde inte känna någon ojämnhet. Planen var att träna med honom i morgon, men det känns onödigt att köra honom långt till träning om han inte hundra så Clarinett får gå i morgon så kollar jag Szum igen innan söndag. 
 
Med Clarinett har jag kämpat ganska mycket med galoppen ett tag, i kväll kändes galoppen bra men då fick jag i stället känslan att traven var springig och att hon inte riktigt satt ihop. Att det alltid ska vara något! Men ridbanan är i alla fall fantastiskt bra med tanke på hur vädret varit, helt otroligt! Nu sova och ladda för helgen!
 
Fredagsmys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0