Busonsdag

I dag har det varit ganska mycket bus och bock här, kanske hästarna har fått vårkänslor?
 
Men det började lugnt, tömkörde först Pavel och jobbade som igår med svängeln. Först drog jag den, sen satte jag fast den på vänster sida och han fick dra den och så bytte vi sida. Satte fast den på höger sida och här lyfte jag svängeln först och lade sedan ner den korta stunder och försiktigt. Gick bra så ett par gånger till sedan drar han den på riktigt!
 
Red sedan Samar på min upptrampade slinga i sommarhagen bakom gästhuset, det blev mycket trav i dag både för att bygga balans, styrka och kondition! Tog en fikapaus innan jag red Szum på en annan, kortare slinga i en annan hage. Szum kunde inte hålla sig på maytan utan flög i luften ett antal gånger, en av gångerna var han riktigt upprörd och slog med frambenet och fick nästan lite panik. Just då kunde jag inte hitta orsaken men det visade sig när vi ridit klart, han hade trampat sig i kronranden på ena frambenet... Broddtramp i kronranden är vanligt så här års, och kan vara besvärliga men oftast går det bra. Red sedan Clarinett på den längre slingan, travade några varv först och sedan red vi galoppjobb. Men det började inte så bra, första galoppen övergick direkt i bocksprång. Hon blir väldigt kort när hon bockar och lyckades i dag även vända håll! Jag satt kvar men när jag fick slut på det så satt både jag och sadeln på halsen! Och verkligen på halsen! Fick sitta av och sadla om, kunde sedan fortsätta och hon provade bara en gång till men då var jag beredd! Sist ut var Chokladen som jag longerade inspänd och sedan repeterade uppsittning på.
 
Sen middag, i väg på en lektion och sen fakturering.  Nu sova och ladda för både Ica och hovis i morgon!
 
Visst är hon fin? Lemonaden fick träna på att stå uppbunden ute när jag mockade. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0