Vaccinationsdag!

I dag var det stora vaccinationsdagen på Brännan! Sen blev det en rätt slapp dag sen men det behövds nog!
 
Jag och Elise red tidigt för att hinna innan veterinären kom, vi red ut med Clarinett och Gandalf, som i dag höll sig i skinnet båda två! Sen kom veterinären och vaccinerade nästan hela ligan! I alla fall 7 hästar blev det eftersom Dajmen inte ville ha någon spruta i dag. Hon blev rädd för veterinären och när hon väl blivit uppskrämd så blev hon blockerad och bara studsade omkring. Inte läge att bråka med henne, hennes vaccin går inte ut förrän i mars så vi hinner prova igen senare. I övrigt gick det bra även om det var lite bökigt i stohagen när alla ston ville gå ut för att få spruta helst samtidigt och gärna flera gåner!
 
När veterinären åkt så tömkörde jag Zebbe på banan. Är ju bara andra gången så jag longerade lite först och sedan testade vi med tömmarna. I dag kunde vi komma i från den lilla volten och faktiskt gå runt lite på banan! Jättebra, ett par gånger till så tömkör vi för fullt!
 
Sen hjälpte jag Nisse att mocka lite medan han körde, och efter det en slö eftermiddag och kväll. Kändes som det behövdes eftersom det är väldigt intensivt just nu och ganska tufft på många sätt.
 
Nu sova, ny dag i morgon!
 
Zebbe under sitt tömkörningspass!
 
Jag har alltid innertömmen direkt i bettet när jag börjar med unghästarna. 
 
Här kör Nisse en bror till Pavel, basjkiren som var hos mig förra vintern. 

Kommentarer
Postat av: Desirée Jonsson

Duktiga Gagarin och duktig Nisse som tar det lugnt och inte ger upp i första taget!

Vi har en tvååring som är vanvettigt rädd för veterinärer, så Stefan har fått lära sig vaccinera.. Lillasyster ska vaccineras idag, men det ska nog gå bättre.

Svar: Det har verkligen släppt massor med Gagarin, riktig julkänsla igår med släde och bjällra på selen!Dajmen blev nog lite överraskad igår, hon hängde nog inte med på att veterinären var där och sen när hon väl var uppjagad så var ddt försent. Men hon och lillasyster har stått inne en vecka pga avvänjningen också så det är även mycket överskottsenergi.
Pernilla Engström

2017-12-06 @ 07:12:54
URL: http://www.manadisvildhast.se/Blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0