Snötorsdag!

Vilken dag det blev, och så en massa snö på det!
 
Även i dag började jag med Zebbe, hade han nästan färdig när Linda kom så hon fick leda mig lite runt på gården. Zebbe är ganska obrydd över att jag sitter på honom men däremot tittar han en del på omgivningen så jag tycker att det är bra att han får jobba utanför banan så han får se lite! Sen kollade vi på Lindas hästs hov och drog ur en söm eftersom vi misstänker att hon kanske är sömtryckt. Om det var rätt får vi se i morgon. 
 
Hann rida Szum också. Första uppsittningen på honom på ett par månader, men det fick ganska bra. Sen kom Nisse och tog bort Räkan. Det kommer ett eget inlägg om det så småningom, men hon har fått fler knölar bara sen förra veckan så det har verkligen gått fort utför på slutet. Känns i alla fall tungt även om jag inte fattat det riktigt än. 
 
Nisse hjälpte mig även med lite hantering på Wasabi, det behövs verkligen och jag känner mig inte tillräckligt erfaren än så lite hjälp är bra. Sen möblerade vi om lite i hagarna, blev ju en ledig hage nu. Och jag jobbade Lilla Grå i töm ute i snön, innan mat och i väg för en lektion. På kvällen sen så blev det glögg, rostmackor och lussekatter till fika. 
 
Nu är det fullt race mot jul och ett gäng röriga dagar på Ica!
 
Szum i dag! Dock utan öron!
 
Och min fina Räka:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0