Julafton!

Jag hoppas att ni alla haft en underbar julafton!
 
Jag började i morse med att släppa ut hästar och mocka, sedan en lång frukost! Red Clarinett, vi travade och galopperade lite i snön! Härligt väder med sol och några i minusgrader! Sen fick alla hästarna ett varsitt juläpple, vilket mottogs på olika sätt! Szum och Gandalf stod länge och slickade sig om munnen sen, Lemonaden och Dajmen fick inte ens i sig sina äpplen, Lemonaden åt i alla fall ett halvt äpple men Dajmen smakade bara, dock var de väldigt nöjda med att matte hälsade på i hagen och med det sly som jag släpat in. I stonas lösdrift ville Clarinett helst ha alla äpplen, Chokladen åt inte äpple men tiggde friskt och var nog säker på att de andra fick något annat gott... Dom är roliga!
 
Sen en väldigt snabbfika, Nisses son hade lämnat masso av julgodis och fikabröd, innan vi åkte till Nisses syster med familj på julfirande. En massa mat, surr och så Nisses syskon barnbarn som underhöll oss alla, 7 månader gammal! Sen nattning av hästar och matning av grannens katter, innan julklappar och mer julgodis! Jag har nog varit snäll för jag fick en massa julkappar! Av Nisse fick jag underställ och en ordentlig pannlampa som går att ladda! Sen av Elise och Gandalf fick jag svansmedel, strumpor och snöspade, av ridskolan presentkort på skor, och gemensamt fick jag och Nisse chokladaskar och en flaska champagne. Och av pappa fick jag redan på födelsedagen pengar som gick till tågbiljett och biljett till Rolf-Görans clinic! Så en massa skoj!
 
Nu ska jag sova! Hoppas på fortsatt fint julväder och mysiga dagar!
 
Några hästbilder från dagen:
 
Lilla Grå tar julvilan på allvar, ligga och äta mådte ju vara perfekt!
 
Clarinett efter ridningen, för dagen med rött schabrak!
 
Gandalf och Szum nöjda efter sina juläpplen!
 
Och Dajmens min efter att ha smakat på sitt äpple!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0