Szumdag!

Igår var det Szums tur att åka på äventyr! Men innan dess hann jag med lite annat också!
 
Jag red först ut en liten sväng med Clarinett, hon har ju haft en vecka ledigt så det blev en lugn tur som mjukstart. Fortsatte sedan hemma med att rida ut Besten, det blev en hel del trav i backarna på grusvägen och en pigg och glad häst som var rätt trött efteråt.. Avslutade med att jobba Viking i töm, han tycks ha landat och känner sig hemma nu och var väldigt fin!
 
Sen lite lunchfika innan jag åkte ner till betet och Szum. Jag putsade av hans grejer, välbehövligt, och tvättade honom och sedan åkte vi till Hammerdal på Pay and Ride. Szum har ju inte varit ute på något alls sen mars så det kändes som han behövde det. Han var mycket mer avspänd än i fjol när vi var på samma ställe, och faktiskt inte alls stökig, men seg. Det var varmt och jag tror att en del av spänningarna hamnade där i stället men vi red igenom programmet på ungefär förväntade procent trots en del avbrott i galoppen.
 
Kom hem rätt sent och nu är det ny dag och nya tag. Och bara en veckas semester kvar...
 
Lilla Grå passade på att njuta i solen igår!
 
 
Clarinett igår, egentligen försökte jag fota en liten svullnad på muskeln -därav den konstiga vinkeln!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0