Ridskolestart och inventering!

Blev en lång dag, trots lugn morgon...
 
Började med att prova sadlar på Odessa. Jag tycker att den jag ridit hamnar lite i obalans och åker fram. Provade tre andra sadlar i dag, så på med sadel, av med sadel, på med sadel... Longerade några varv för att se hur det såg ut och två av sadlarna klättrade jag upp i (klättrade eftersom de var utan stigbyglar), och skrittade lite. Har hittat en sadel som jag ska prova rida i framövee, blev en gammal Levasadel som jag faktiskt haft på fler basjkirer förut.
 
Sen hem och red Clarinett, vi red ut en liten sväng och jobbade sedan i en av sommarhagarna med lite travjobb och fattningar. Hon kändes seg men det var ju rätt varmt också!
 
Sen lunch och i väg till ridskoman, första ridskoledagen så lite nervöst. Red två hästar och hade tre grupper. Gick bra men lite rörigt, vilket ju inte är konstigt med tanke på att det är så mycket nytt. Sen direkt från ridskolan till Ica där det var inventering i kväll. Nu är jag helt slut så nu duscha och sova!
 
Unghästarna var trötta i morse. Här Dajmen!
 
Men Chokladen var också trött..
 
Och Clarinett efter ridningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0