Lugnare måndag!

Haft en ganska lugn dag, duggregn på förmiddagen men lite sol sen på eftermiddagen. 
 
Morgonen började med några förvirrade hästar utanför staketet hos Nisse och ett sto som kom för att betäckas, och ja allt var ungefär samtidigt! Sen åkte jag till mina hästar och jobbade först Besten i töm. Han var ännu bättre i dag än igår och jag har mycket idéer och tankar hur jag ska jobba honom i ridningen nu. Sedan red jag ett lätt pass på Rauen också, han behöver ju komma igång lite efter ha haft det rätt lugnt ett tag. Han blir lite överenergisk när han inte är så mycket arbetad men han kändes ändå helt okej i dag! 
 
Sedan lade jag lite energi på annat jobb, började att mocka ur bäddarna i uteboxarna, ett minst sagt tungt jobb, och eldade lite rat. Blev snabbt trött och tog rast. Vi åkte och handlade och åt, sen fick vi besök och kunde då lämpligt bjuda på jordgubbar och glass! Nu är mina hästar nattade och jag har hjälpt Nisse att kolla några märrar för brunst. Ny dag i morgon!
 
Min fölunge ser minst sagt skum ut nu med sina två färger och halvfälld päls!
 
Alltså det måste vara åsna i henne!
 
Dom här två är ju bara för roliga! Holger njuter i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0