Augustikväll!

Gårdagen började med riktigt höstväder, kallt, blåst och mulet. På eftermiddagen sken det upp och till slut blev det en riktigt fin augustikväll!
 
Jag hade en ganska lugn lördag. Började med att ta in Chokladen och borstade lite på henne, det är snart dags för henne att komma igång med inridningen igen och vi mjukstartar med lite pyssel. Sen fortsatte jag hemma med kallbloden, de fick också gå lite lugnare. Rauen fick jobba i töm och var så fin. Viking tömkörde jag runt lite på gården och ner till granngården, han fick bekanta sig lite med stället och bra förberedelse för att tömköra i skogen sen. Sen red jag ut Besten i skogen där han fick klättra och styra runt träd.
 
Sen ägnades eftermiddagen åt lite pappersarbete och middag. På kvällen åkte vi till några vänner och det blev en fin kväll på deras altan med surr, kaffe och ett glas vin. När vi kom hem, strax före midnatt, så stekte vi hamburgare, gäller att vara flexibel när man är hungrig. 
 
Utsikten när jag och Besten kom ner från skogen! Min gård, mitt livsverk. Inget märkvärdigt men det är mitt och det är jag som har skapat det som det är nu!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0