Påskafton!

Jobbat i dag med, men betydligt lugnare i dag än igår...
 
Efter jobbet så fastnade jag lite, Nisse hade kaffegäster när jag kom hem så då blev det surr, sen åt vi resterna av gårdagens lax och när jag kom igång med hästarna så var det kväll redan. Men jag red Clarinett i alla fall, och fick en riktig aha-upplevelse! Travade precis innanför spåret och vände tidigare på kortsidorna med fyrkantiga hörn, först fungerade det inte alls! Hon följde inte innertygeln och vi ramlade ut på spåret i varje hörn. Så testade jag att släppa helt på innertygeln, och bara vända lite försiktigt med kroppen, och helt plötsligt gick det jättebra att vända! Helt plötsligt kunde vi med lätthet galoppera på volt, och avslutade med att i vänster varv galoppera på en 12 meters volt, med bra tryck i galoppen och känslan av att kunna minska volten hur mycket som helst! Jag vet ju såklart att det är så här, när man fastnar i innertygeln så åker ytterbogen ut och då går det ju inte att svänga, och jag har hört det på massor av träningar men i dag fick jag verkligen upp känslan av det. Så nu vet jag vad jag ska träna på!
 
Clarinett i dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0