Felplanerat!

Det blir ju sällan som man tänkt sig, och ännu mer sällan med hästar inblandat...
 
I morse klev jag upp så jag skulle hinna ta Odessa innan jobbet, men det blåste nästan storm så i stället gjorde jag klart teoripappren jag började med igår, så nu är de klara till en kurs i alla fall! Fast det fattas ju en del annan planering såklart. 
 
Efter jobbet så var det meningen att jag och Nisse skulle åka upp till Wången. Det är hingstpremiering där i morgon och Nisse ska visa den bruksnordishingsten han ska ha i sommar för sundhetskontroll. Kvällen innan är det middag och vi tänkte bo där. Men Nisse har även ett sto som skulle ha fölat för nästan två veckor sedan men som inte har kläckt än, så vi blev hemma i kväll och åker i stället sjukt tidigt i morgon. 
 
Tyvärr kunde jag inte rida ändå, jag är väldigt ridsugen nu, för det blåste fortfarande rejält, men jag bestämde mig ändå för att jobba lite hästar. Först Szum som jag tog i töm och ville känna på efter gårdagens genomkörare. Vi hann kanske jobba i 5 minuter innan en häst fastnade i ett staket och rev sin hage, tog inte många minuter innan det galopperade runt en lös häst runt banan... Tog ner Szum och satte fast honom, lagade hage, fångade häst och sen fortsatte jag och Szum jobba. Men det gick aldrig speciellt bra... I stället longerade jag Odessa, hon fick repetera sen igår med inspänningen och vi klarade oss utan spännande störningsmoment. Avslutade med att Chokladen fick träna på att gå långsamt nerför en backe, det var en grej jag fick med mig från kursen i veckan. Jag är lite skeptisk men tänkte ge det en chans, och Chokladen är första försöksdjur!
 
Nu är Nisse klar med hingsten, allt är packat och frukost förberedd, så nu är det bara att sova några timmar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0