Söndag igen!

Så var sommarvädret tillbaka igen, härligt!
 
Jag red Szum i morse innan jobbet. Joggade liteför att hålla igång kroppen på honom, travade i låg form under lättridning och galopperade på fyrkanten i fri form och lös tygel. Han var lite trött efter gårdagen och nu i kväll tog han tidig kväll och hade lagt sig redan vid åttatiden!
 
Efter jobbet så hade Nisse fixat tjockpannkaka så jag blev tokmätt, sen dejtade jag Malin och vi red ut med Clarinett och Tant. Efter det så hjälpte Malin mig med Pavel, vi repeterade alla övningar som tidigare och sen hängde och stod i stigbygeln. När jag stod i stigbygeln från början var han spänd, gick tveksamt med något steg i taget och inte riktigt med ich fööjsam, men vi jobbade på några varv och sen slappnade han och gick på med bjudning och var uppmärksam på mig som startade och stannade från ryggen. Kändes som ett bra steg i rätt riktning! Små, små framsteg men just detta när jag känner att han är med mig, positiv och avspänd är så viktigt och bra eftersom han så gärna stänger in sig och stänger av, och är otroligt duktig på att dölja att han gör det!
 
Dimmigt nere på betet i morse!
Charmonix!
 
Signe!
 
Lika fint vid älven i kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0