Sommartrötta hästar!

Återigen en varm dag med sommarväder, vilken september vi har! Hästarna har varit sådär sommartrötta också.
 
Först red jag och Elise ut med Lilla grå och Gandalf, och Lilla grå var segare än kola! Sen red jag ut med Tant och jobbade Clarinett i töm, även Clarinett var lite seg. Innan jag tog paus så jobbade jag även Pavel, i dag med att hänga på honom och stå i stigbygeln och att kunna böja halsen samtidigt. Förutom allt det vanliga jobbet.
 
Sen liten paus så började jag på med att tvätta stallet. Ett par boxar blev gjorda i dag, och jag har eldat upp en massa gammhö och gamla fodersäckar. Även Szum fick gå galopp programmet i lina, lite mer städat i dag och ryggen kändes jättefin efteråt. 
 
Fixade mat, vattnade lite hästar och nu är det nog kväll på riktigt. Ny dag i morgon, och dessutom Icadag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0