Sommarseptember!

Alltså den här hösten är ju helt sanslös, vilket väder! Sommar i dag med fast mer än halva september gått!
 
Jobbat på Ica i dag, efter jobbet så longerade jag Pavel på banan. Han har börjat kralla till sig över ryggen och överlinjen så lite har vi åstakommit i alla fall, dessutom är han så otroligt duktig och lyhörd i longeringen. Sen jobbade jag lite från marken, hängde på honom från båda håll och satt upp och av några gånger. Han blir utsatt för allt möjligt just nu, han var rätt less på mig när jag kittlade honom i öronen med ridspöet.... Jag upplever att han reagerar mycket mer, och på mycket mer, nu än när jag började med honom vilket ju kan kännas konstigt. Men han var nog rätt avstängd och innåtvänd i början. Han stängde nog av sig mycket när han kom hit, de två första veckorna fick jag ju ingen kontakt och respons alls av honom, han var helt i sin egen värld. Nu är han mycket mer vaken och med, och då blir det mer reaktioner, men då kan han lära sig hantera reaktionerna. Och det är svårt med de hästar som stänger in sig, för reaktionerna kommer ändå men med de hästarna vet man inte när eller hur de kommer. Så det går långsamt framåt med honom! 
 
Sen hjälpte jag Nisse att få hem hans bil som lite olägligt stannat på byn när han hade brått i väg på tråkigt men viktigt uppdrag. Nu gick den mer än halvvägs sen fick vi bogsera sista biten. Men nu är alla bilar, hästar och annat på rätt plats!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0