Punktering!

Den här dagen började inte så bra! När jag var nere vid betet och kollade hästarna så hörde jag ett misstänkt pysande ljud från mitt däck, punktering! Det var bara att skynda mig till Nisse och låna hans bil till jobbet. Och så fick han ta hand om mitt däck som var nästan platt när jag kom dit!
 
Efter jobbet så jobbade jag Pavel, satt upp och av en massa gånger i dag så nu är det dags för nästa steg igen.  Red sedan Szum, det är första ridpasset sen jag började med galoppprogrammet. Jag började i dag också med galopp i lina och sedan satt jag upp och travjobbade honom. Och jag vet inte om det är bra eller dåligt men han kändes annorlunda! Han travade mycket  och kändes kvickare, men också mer elektrisk. Men jag tänker som så att om man ändrar träningen och det ändå känns lika så kan inte det vara bra, nu har jag ändrat träningen och hästen känns annorlunda, det måste vara bra. Även om jag är lite orolig att det ska bli för mycket häst för mig att fixa att rida och att han ska bli för elektrisk och vaken. Men vi får se, just nu känns det bra! Att han dessutom ser ut att vara en halvmeter kortare i kroppen när han galopperar i lina gör ju inte känslan sämre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0