Installning!

I dag känns det som höst, fortfarande varmt men ändå mer höst i luften! Passar ju bra att börja stalla in hästarna då!
 
Började med att fixa klart tråden på den övre lösdriften, strödde upp båda vindskydden och fixade lite annat inför hösten. Sen red jag ut med Tant, som fick gå ett lättare galoppjobb, och sedan Clarinett och i samband med det så fick stona flytta hem och in i lösdriften, de har ju gått på ett bete några hubdra meter härifrån de sista veckorna. Fick besök av en tjej som kanske ska flytta in sin häst här ochsen avslutade jag med att jobba Pavel innan middag och sen i väg för lektion. 
 
På hemvägen var jag väldigt nära att köra på en älg, fick stopp en halvmete i från. Ytterligare ett hösttecken, det är mörkt på kvällarna och hög tid att köpa nya extraljus! Sen tog jag in Gandalf och Tant som är de som ska få sova inne nu i början, och nu tänkte jag betala lite räkningar men mitt internet svajar så att jag nog får spara det till i morgon!
 
Pavel tog en tupplur på eftermiddagen!
 
Lite mysigt är det när hästarna flyttar in igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0