Fredagskvällsnöje!

Igår jobbade jag på Ica i vanlig ordning, var rätt trött på eftermiddagen både på jobbet och när jag kom hem. Till slut tog jag mig i kragen och åkte till ridhuset med Szum. 
 
Jag ville träna lite inför söndagens tävling och rida igenom programmet på en bana i rätt längd. Vi kan väl sammanfatta det med att galoppen är en katastrof men traven är inte så tokig, för att vara helt ärlig så är traven faktiskt riktigt bra! Vi jobbade mycket med galoppen innan jag red igenom programmet så han var lite trött redan innan. Ändå så såg jag i spegeln att formen var bra och bakbenen är med, i traven alltså! Galoppen är som sagt en katastrof, han blir alldeles för lång och i framvikt, men vi får jobba med styrkan i galoppen framöver. Dessutom insåg jag att jag måste rida mer program med honom, för att programmera in honom på att fatta galopp på de ställen som är i programmen.
 
Eftersom jag kom i väg rätt sent så kom jg inte tillbaka förrän vid 22 tiden, i mörkret. Sen var det ju bara att sova, förutseende som jag var såvar allt förberett innan. Nu ny dag, och ledig dag!
 
Szum i ridhuset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0