Energilös!

Idag känns det som om det har gått långsamt, har inte fått så mycket gjort trots att jag hållt på hela dagen. Men tre hästar jobbade, sista boxen urspolad och en hage nerplockad i alla fall. 
 
Började med att tvätta ur sista boxen och ett täcke innan jag red Szum. Med Szum så kändes det, som alltid, bra i traven men varför känns galoppen alltid som en katastrof? Vet inte hur jag ska komma igenom det, för vi måste ju lösa det på något vis, även om jag kände mig rätt uppgiven efter ridningen i dag. Jag skulle kunna rida traven hur länge som helst, men när det kommer till galoppen så vill jag helst hitta en anledning att strunta i den... Sen red jag ut med Tant innan lunchpaus! Jag letade även efter Lilla grås sko som hon tagit av sig, förstår inte att hon ska ta av sig en sko så fort det börjar kännas bra i ridningen. Men som tur är påminner Facebook mig om hur det var när jag hade Räkan och Taggen igång, nästan alla mina minnen som kommer upp handlar om tappskor... Någon sko hittade jag i alla fall inte i dag.
 
Efter pausen så jobbade jag Pavel, i dag med lite annat upplägg. Började nämligen med att tömköra, fast att jag hade sadeln! Hade tömmen genom stiglädren och jobbade med svängar och halter, sen tog jag loss tömmen från stiglädren och gick i höjd med sadeln och tömkörde. Fortsatte sedan med att dels göra mina vanliga uppsittningsövningar men i skritt och trav, och med att hänga från båda håll och till sist sitta upp och av. Sen plockade jag ner en provisorisk hage där nu sist Pavel har gått och betat av där höbalarna ska förvaras sen.
 
Nu är jag orimligt trött, vet inte om det är mörkret eller något annat men jag är helt slut. Hoppas på ny energi i morgon!
 
Pavel äter frukost!
 
Vilken höst vi har! Tant nere vid älven i dag!
 
Pavel med sadel och tömmar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0