Tandläkardag!

I morse var det krispigt! Efte den här varma hösten är man ju ite alls beredd på kylan!
 
Jag jobbade bara till lunch oh åkte sedan hem för att invänta veterinären som skulle komma under eftermiddagen för tandvård. I väntan på att hon skulle öra av sig så krattade jag ridbanan eftersom det mest bara är där jag har någon mottagning. När hon sedan kom så började vi med Gandalf som hade några hakar och ojämnheter som behövde åtgärdas. Sedan Tant som hade ganska ordentliga foderinpackningar, de gjorde antagligen ganska ont förhon hade väldigt svårt att stå stilla trots rejält med lugnande! Sist ut var Chokladen som hon tog bort två ganska stora visdomständer på! Chokladen skötte sig jättebra även om första sprutan var väldofgt otäck, hon har ärvt lte av Räkans känslighet för stick. Men bara det var avklarat så gick det superbra sedan.
 
När hon var klar så var det kväll och jag frös, kändes inte som läge för att rida någon så jag gjorde kväll och försöker nu få upp värmen igen, vilket är rätt svårt i ett nerkylt hus. Men förhoppningsvis ska både jag och huset snart vara varmt!
 
Inga bilder från tandläkarbesöket men väl på Lemonaden i hagen!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0